چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
حجت الاسلام و المسلمین محمد جعفر منتظری

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری گفت: امروز شاهدیم در اقصی نقاط عالم حتی اروپا و آمریکا ارادتمندان و پیروان مکتب امام حسین(ع) این پرچم را به اهتزاز درآورده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در جلسه هیئت عمومی که با حضور قضات عالی رتبه دیوان عالی کشور برگزار شد، اظهار داشت: امروز شاهدیم در همه کشورها و اقصی نقاط عالم حتی اروپا و آمریکا ارادتمندان و پیروان مکتب امام حسین(ع) این پرچم را به اهتزاز درآورده‌اند.

وی گفت: همچنان فضای حزن‌انگیز واقعه دلخراش ایام عاشورای حسینی بر دل‌های ارادتمندان آن حضرت حاکم است، چقدر دشمنان تلاش کردند که نامی و حتی نشانی از قبر امام حسین (ع) نماند و این چراغ را خاموش کنند، اما با گذشت چهارده قرن روزبه‌روز برافروخته‌تر می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری بیان کرد: امسال مراسم‌ها و تجلیل از عاشورای امام حسین(ع) در سراسر کشور بسیار چشمگیر برگزار شد و امیدواریم این ارادت هرساله قوی‌تر شود، مهم آن است که بتوانیم از این محافل معنوی حداکثر بهره را ببریم.

رئیس دیوان عالی کشور اظهار کرد: ممکن است بعضی‌ها هم سو استفاده‌هایی از مراسم سوگواری امام حسین(ع) داشته باشند، چنانچه شاهد بودیم در یکی از مراکز استان‌ها افرادی حریم شکنی کردند و متأسفانه عده‌ای نیز به حمایت از آن‌ها لب به سخن گشودند که مسبوق به سابقه نبود و به نظر می‌رسد این حرکت حساب شده به دست دشمن با عوامل نادان و یا غافل انجام شده که قداست عزادارای امام حسین(ع) را مخدوش کنند.

وی تصریح کرد: امام حسین(ع) کشته راه دین است، حضرت با مظاهر کفر، نفاق و بی‌دینی که توسط حکام جور و قدرتمندان شیطانی که می‌خواستند اساس اسلام را از بین ببرند، مبارزه کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری اضافه کرد: بنا به فرموده قرآن، مردم گرفتار دنیا و مسائل روز هستند و پابند دنیا می‌شوند، اما انسان نیاز به یک ندای درونی دارد که او را به معنویت می‌کشاند، وقتی میدان آزمایش الهی پیش می‌آید، سره از ناسره معلوم می‌شود و این حقیقت قرآنی است و خداوند انسان را در معرض آزمایش قرار می‌دهد و باید مراقب باشیم، ان‌شاءالله که خداوند ما را از راه امام حسین(ع)، مسیر و مکتب آسمانی آن حضرت جدا نکند.

رئیس دیوان عالی کشور در ادامه بر اجرای صحیح قانون تعدیل جزای نقدی تأکید کرد و گفت: تعدیل جزای نقدی در قوانین آیین دادرسی و مجازات اسلامی عنوان شده و اخیراً نیز ابلاغ رسمی شده که از هفتم مردادماه لازم الاجرا می‌شود.

وی در پایان نکاتی را در این رابطه یادآور و رویه واحد در محاکم را خواستار شد و همچنین اقداماتی که باید صورت گیرد را مطرح کرد و پیشنهاداتی نیز از سوی حاضرین در این جلسه ارائه شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha